Naturfag Ordbok norsk – tigrnya – amarnya (amharisk)
Ordbok med forklaringer på naturfagsbegreper i grunnskolen.
Boken kan også brukes på videregående. Det skal takkes mange som har hjulpet til med å realisere denne bok. Først min partner, Mengesha Asfaw, som har støttet min idé. Han var motiverende og han stilte opp ved å gå gjennom den valgte naturfagboka og plukke ord og begreper. Videre takker jeg Dr. Asmelash Berhane og Dr. Diress Tsegay for deres tid til å lese og komme med berikende forslag. Jeg takker Sturla Berg-Olsen, seniorrådgiver seksjonen for språkøkt og språkrådgivning på universitet i Bergen, for hans raske svar vedrørende bruk av norskordbok fra språkrådet.
Jeg takker Yonas Hdru for de gode ordforråd jeg fikk.
Ordbok med forklaringer på naturfagsbegreper i grunnskolen.
Boken kan også brukes på videregående. Det skal takkes mange som har hjulpet til med å realisere denne bok. Først min partner, Mengesha Asfaw, som har støttet min idé. Han var motiverende og han stilte opp ved å gå gjennom den valgte naturfagboka og plukke ord og begreper. Videre takker jeg Dr. Asmelash Berhane og Dr. Diress Tsegay for deres tid til å lese og komme med berikende forslag. Jeg takker Sturla Berg-Olsen, seniorrådgiver seksjonen for språkøkt og språkrådgivning på universitet i Bergen, for hans raske svar vedrørende bruk av norskordbok fra språkrådet.
Jeg takker Yonas Hdru for de gode ordforråd jeg fikk.
Ordbok med forklaringer på naturfagsbegreper i grunnskolen.
Boken kan også brukes på videregående. Det skal takkes mange som har hjulpet til med å realisere denne bok. Først min partner, Mengesha Asfaw, som har støttet min idé. Han var motiverende og han stilte opp ved å gå gjennom den valgte naturfagboka og plukke ord og begreper. Videre takker jeg Dr. Asmelash Berhane og Dr. Diress Tsegay for deres tid til å lese og komme med berikende forslag. Jeg takker Sturla Berg-Olsen, seniorrådgiver seksjonen for språkøkt og språkrådgivning på universitet i Bergen, for hans raske svar vedrørende bruk av norskordbok fra språkrådet.
Jeg takker Yonas Hdru for de gode ordforråd jeg fikk.
«Initiativet til å lage denne boka kom etter at jeg observerte mine elever som slet med begrepsforståelse.
Tospråklige elever i Norge er utsatt for ulike forståelsesvansker i et klasserom. Naturfag innebærer begreper som utfordrer elever for å forstå en undervisning. Det er også krevende å bo, integrere og klare seg å jobbe i et fremmed land både for voksne og barn. Ut fra utfordringer på skoler er boka målrettet mot forklaring av faglige begreper i Gaia 5 naturfag Elevbok for elever fra Etiopia og Eritrea.»